, , , , ,

Mid-year Freak Out Book Tag 2019!



 Привет, читатели!
 Не се срещаме често с вас това лято, но се опитвам да компенсирам по всеки възможен начин. Днес съм тук с един интересен книжен таг, за който се вдъхнових от блогът на Амайро (линк тук). Средата на годината мина отдавна и далеч не съм изчела толкова книги, колкото ми се искаше в началото на годината, но пък за сметка на това малкото, които изчетох, се превърнаха в едни от моите нови любими книги. Да започваме! 


1. Най-добрата книга, която си прочел до сега през 2019 година?  
 Тук за малко да напиша "Игра на живот", но се сетих, че нея я четох миналата година. Просто първична реакция... Но ми е особено трудно да избера само една книга и дълго мислих коя да номинирам за този въпрос. Като пренебрегвам още пет/шест заглавия, избирам "Убийство в Ориент Експрес" от Агата Кристи.


2. Най-доброто продължение, което си прочел/а през 2019 година?
 Без съмнение отговарям - всяка една книга от серията "Песен за огън и лед"! В началото на годината прочетох "Сблъсък на крале", а в момента чета третата - "Вихър от мечове". Не знам каква магия имат тези книги, но сякаш ме обладават и все се връщам към тях, колкото и да ми се иска да прочета някоя от онези книги, закупени преди година. 
 


3. Нова книга, която още не си прочел, но искаш?
 Това ще да е "Дракул", която е сравнително нова. С нея се сдобих от пролетния базар в НДК по препоръка на хората от щанда на издателството. Беше ми обещано много мрак и всякакви страхотии, да се надяваме, че ще ми хареса. Пазя си я за почивката, защото какво друго по-добро четиво за плажа, освен готика и вампири?


4. Най-очакваната книга за следващата половина от годината?
 Очаквам с огромно нетърпение втората книга от "Вълшебният народ" на Холи Блек! "Жестокият принц" се превърна в една от любимите ми фентъзи/YA книги, които съм прочитала на един дъх!


5. Най-голямото разочарование?
 Знам, че в началото казах, че тази година ме срещна с много нови любими заглавия, но не останах и без наистина големи разочарования. Едно такова беше "Демонологът", която книга дори не довърших. Издържах до към 150-та страница и просто я оставих. Това е втората книга, която не дочитам през читателския си живот. 


6. Най-голяма изненада?
 Най-големите изненади се оказаха книгите от български автори, които прочетох в началото на годината. Това са Лора Лазар с книгата "Веселото гробище" и Благой Иванов със сборника разкази "Трансформации". Те двамата определено предразположиха очакванията ми към българските съвременни автори да бъдат по-добри!
  

7. Нов любим автор (Дебютиращ или нов за теб)?
 Веднага отговарям - Агата Кристи! Тя е далеч от дебютираща, но е нова за мен. Влюбих се в творбите й и жадно поглъщам всяка следваща, която чета. Планирам да прочета "Среща за смъртта" и "Изпитание за невинните" през почивката си в края на месеца. Досега от нея съм прочела - Десет малки негърчета, Убийство в Ориент експрес, и Смърт край Нил.


8. Нов герой, в който си влюбен/а?
 Влюбих се в персонажите от "Огън на Леда" на Марияна Запата! Джасмин и Иван преминават през много премеждия докато накрая открият себе си, а след това и един друг. Това е една от любимите ми любовни книги ♥


9. Нов любим герой?
 Този въпрос е създаден за Еркюл Поаро, герой от детективските романи на Агата Кристи. Обожавам Поаро! Той е безпристрастен и винаги толкова предвидлив, че да ти е кеф да четеш за него и начините, по които разгадава случаите! 
 

10. Книга, която те е разплакала?
 Представете си история за ПСВ и за една любов, която трудно може да съществува... Ето това е "Тайна с дъх на парфюм" от Фиона Макинтош. Историческият роман разказва каква е цената, за да обичаш и да бъдеш обичан в едно време, когато честта на семейството е по-важна от всичко, а тайните се крият дълбоко в корените, където никой не подозира.
 

11. Книга, която те е направил/а щастлив/а?
Това ще е "Колекционерът на желания" от Мия Шеридан. Тази авторка няма как да не ме накара да се чувствам щастлива. Която и нейна книга да съм прочела до този момент, все ме е оставяла със смесени чувства от щастие и възхищение към таланта й.


12. Най-красивата книга, с която си се сдобил/а?
 Прекланям се пред дизайна на кориците на двете издания (оригинално и българско) на "Кралица от въздух и мрак", за разлика от това между тях. Много бих се радвала скоро да видя и релефни корици от любимите ни Ибис или пък нещо по-луксозно.



13. Кои книги трябва да прочетеш до края на годината?
  "Трябва" е прекалено крайна и категорична дума, но да кажем "книги, които бих искала да прочета". Бих искала да прочета колкото се може повече от Агата Кристи и поне четвъртата книга от "Песен за огън и лед". Вече споменах продължението на "Жестокият принц", "Дракул", а имам и "Ритматистът" на Брандън Сандерсън, както и "Бягащият човек" на Стивън Кинг, които чакат своя ред от известно време. 




 Това беше всичко за този таг, благодаря ви, че останахте до края! Тагвам всеки, на когото му харесва този таг, да го направи.♥ До скоро!



2 коментара:

  1. Много добър вкус виждам тук. По 1, 2, 5, 7 и 9 точка имаме допирни точки в книжно отношение :) И аз много харесвам Агата Кристи и нейния Еркюл Поаро; "Песен за огън и лед" също ми е любима поредица, като и аз съм до четвъртата книга стигнал. Преди време прочетох "Демонологът" на Андрю Пайпър и наистина се измъчих - много слаба книга, с много слаб финал. Нищо не си пропуснала, като си я зарязала ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Като човек, който иска да прочете възможно най-много книги, гледам да не чета такива, които не ми харесват и само да си губя времето, затова прецених, че ще е най-добре да оставя настрана Демонологът.
      А Песен за огън и лед е една невероятна поредица!

      Изтриване