, , ,

Ревю на Тайна с дъх на парфюм - една опияняваща книга!



Автор: Фиона Макинтош
Заглавие: Тайна с дъх на парфюм
Жанр: исторически любовен роман
Оценка: 4,5/5



Опияняващ празник за сетивата, страстна и драматична история за дълг, измама и желание.

1 август 1914 г. Европа е потопена в хаос. Франция е на ръба на война. Но в Грас, парфюмерийната столица на страната, предстои сватбата на десетилетието.
Никой не пита независимата и талантлива Фльорет дали иска да се омъжи за избухливия и властен Еймъри дьо Ласе. Като единствена дъщеря на уважаваната парфюмерийна династия Дьолакроа тя е длъжна да приеме уредения съюз. Бракът с най-големия производител на парфюми в Южна Франция е неизбежен и като че ли само камбаните на местната катедрала са на нейна страна. Техният звън оповестява началото на войната и заминаването на омразния й нов съпруг за фронта.
Скоро младата жена получава закъсняло писмо от Себастиен дьо Ласе. По-малкият брат на Еймъри никога не е стъпвал в града, но горещо настоява сватбата да се отмени. Ужасна тайна е надвиснала над двете изтъкнати фамилии и заплашва да съсипе както името, така и парфюмерийните им империи. Докато Себастиен и Фльорет търсят начин да спасят семействата си от позор, помежду им започват да прехвърчат забранени искри…






Този любовен роман е определено must-read! ("задължителен за четене") За първи път се докосвам до творчеството на Фиона Макинтош и тя успя да ме спечели още с първите редове на "Тайна с дъх на парфюм". Книгата ме плени най-вече с мотива за силната женска решителност и амбициозност, който се представя чрез главната героиня Фльорет. Наистина ми достави удоволствие да наблюдавам как Фльорет се развива като персонаж и следва мечтите си и, разбира се, сърцето си. И може би именно идеята за силната й роля ме накара да харесам книгата толкова много!
 
  Както знаят редовните ми читатели, за мен добър любовен роман е такъв, в който сюжетът и авторските послания са умело преплетени с драмата и, разбира се, романтиката. Именно "Тайна с дъх на парфюм" е такъв роман.

 Книгата веднага успя да ме потопи в един ураган от аромати и нюанси в тогавашната Франция, независимо от сянката на ужасната война. Всичките описания ме накараха да се влюбя в градчето Грас и неговата многоцветност и красива автентичност. Хареса ми представянето на града и вече определено е в списъка ми с желания за места, които искам да посетя. Сигурна съм, че и вие ще го заобичате така, както Рим при "Сутрешно кафе в Рим" от Диего Галдино, например, чиято книга също ви препоръчвам. Изобщо идеята за рози, парфюми, множество цветя и слънчеви дни настройва от само себе си - още преди да сте започнали да четете - за една романтична обстановка, която не е за изпускане. 
 

"- (...) Извикваше спомени за детството ми. (...) 
- Виждаш ли колко важни са миризмите? Те държат спомени... пътуват с нас през целия ни живот." 
  

 В книгата са избегнати онези пикантни еротични сцени, за разлика от други розови романи, в които те са ядрото на историята и понякога дори предизвикват силния успех на самата книга. Самите взаимоотношения между героите са първични и реалистични, непринудени... Авторката си служи с повече реч, отколкото с описания, което спомага за релаксиращото и развлекателно четене на романа.

 Като персонаж Фльорет ми допадна много, което е изненадващо, защото рядко главните персонажи се оказват мои любимци. Тя все едно е още дете, когато се омъжва за Еймъри, независимо, че вече е минала двайсетте си години. Обаче войната, напрегнатите случки, както и загубата на любимите й хора и желанието вече сама да решава как ще протече живота й, са тези неща, които й помагат да се осъзнае и да порасне. А израстването й е впечатляващо.   

 Единствено финалът ме спря да дам пълни пет звезди, независимо колко много книгата си ги заслужава. И то не за друго, а защото имам една отчаяна нужда от красив епилог, пълен с радост и щастие, и припкащи дечица. Но... и така става. :)

 Препоръчвам "Тайна с дъх на парфюм" на всеки любител на исторически фикшън, както и на по-многопластовите любовни истории, в които не се разказва единствено за... любов. Ще станете свидетели на лъжи, драма, желание за отмъщение, копнеж за духовна свобода, но и на чиста романтика, опияняващи аромати и красиви пейзажи!

Благодаря ви за вниманието!









 
 Препоръчвам също и:
 Завръщане към любовта - Кристен Ашли
 Сутрешно кафе в Рим - Диего Галдино 




0 коментара:

Публикуване на коментар