, , , ,

Запознанството ми с Агата Кристи - тройно ревю




Автор: Агата Кристи
Заглавия: 1. Десет малки негърчета; 2. Убийство в Ориент Експрес; 3. Смърт край Нил
Жанр: криминални, трилър романи
Цялостна оценка: 4,5/5


 Привет!
 Днешното ревю ще бъде малко по-различно, защото ще говоря за няколко книги. От доста време насам ми се искаше да прочета нещичко от Агата Кристи, за която съм чувала (и чела) толкова много хубави отзиви. Затова се стегнах и се захванах първо с "Десет малки негърчета", след това с "Убийство в Ориент експрес" и понеже много ми хареса, продължих със "Смърт край Нил", която изрових от архивите вкъщи. 
 


 "Десет малки негърчета" предлага вълнуваща обстановка и ако се чудите дали да я четете, бих ви посъветвала с голямо ДА! Крими трилърът е за десет човека, които се озовават сами на отдалечен остров и един по един започват да умират, по-скоро да бъдат убивани, но не знаят кой е убиецът. Читателят също не знае до самия край, затова не отгръщайте последните страници, моля. 
 
 През цялото време докато четях търсих улики къде ли не. Подозирах едни герои, но обстоятелствата все ме оспорваха. Очаквах всичко да се случи, а и с моето богато въображение очаквах да се намесят и някакви свръхестествени чудеса... Агата Кристи е добра в това да обърква своите читатели, признавам й го! 

 Стилът на писане не е нищо особено, богат е на диалози, но пък лесно създава съспенс. В началото не бих казала, че книгата притежава особена динамичност, но втората половина на книгата определено може да се похвали с такава. Смятам, че това е една добра книга, с която да се запознаеш с творчеството на Агата.





"Убийство в Ориент Експрес" определено ми хареса повече от предишната! Този път Агата ме вкара в коренно различен сюжет, където професионалният детектив г-н Поаро се зае да разследва случая, а редом с него и аз също. Първоначално историята прилича на роман за Шерлок Холмс благодарение на ролята на главния герой - той е детектив. Няма как да се пропусне и по-динамичния начин (в сравнение с "Десет малки негърчета"), по който започва книгата, а и не само започва. Цялата книга предоставя тръпнеща динамика, караща те да четеш още и още! Лично аз бях всмукана в случката и жадно поглъщах всяка следваща страница! 

 
  "Убийство в Ориент Експрес"  ме предразположи да започна да анализирам всеки един от героите още дори преди самото убийство да се случи. Тук трябва да вмъкна и това, че самото оформление на книгата е красиво, приляга за една книга от жанра криминален трилър. И като казвам думата "трилър" наистина я имайте предвид, защото на всяка страница се случва нещо, което да ви спре от идеята да оставите книгата и да свършите нещо друго.
  
 Финалът на книгата беше наистина неочакван. Подозирах няколко персонажи, за които бях на 99% сигурна, че имат пръст в престъплението, но не очаквах Агата да е сътворила чак такъв обрат на събитията. Ако харесвате неочакваните финали, то прочетете тази книга на всяка цена! Просто ме остави без думи...
  



  А когато открих, че в прашната библиотечка на моята баба има цели три книги на Агата Кристи, веднага си ги откраднах. "Смърт край Нил" е една от тях и по случайност се оказа част от книгите за Еркюл Поаро. (пояснение за г-н Поаро по-долу) И след прочетени няколко отзива в goodreаds, тази бе избраничката сред трите, които открих. Бях супер нахъсана да я прочета! Но като цяло останах леко разочарована, предполагам, защото очаквах много... 
  
 В "Смърт край Нил" става въпрос за смъртта на богато момиче. Преди то е било приятелка с Жаклин, която мило я помолила да наеме приятеля й Саймън да работи в имението й. Обаче богаташката й го открадва, защото се влюбва в него, и Жаклин се изпълва със злоба. Самата идея на сюжета ми се стори много интересна, но това, моля ви се, е Агата Кристи, няма как да не е интересно, вече се убедих. И макар да не харесах тази книга колкото ми се искаше, още повече се влюбих в образа на Еркюл Поаро и искам да прочета всеки роман, в който присъства!


 "Смърт край Нил" започва своята история много от далеч и отнема време докато се развие сюжета и се стигне до същественото. Интригата се заплита постепенно, няма особено много динамика (в сравнение с предишните две книги), но на заден фон може да се усети, че нещо се задава всеки момент.

 Забелязах, че "Смърт край Нил" е по-описателна (отново в сравнение с предишните две книги). Тук Агата сякаш е забавила ход, за да пресъздаде най-добре обстановката графично. Също така, както в "Убийство в Ориент Експрес" имаме група хора, които са затворени на едно място без изход. В случая има корабче, а не вагон, от който заподозрените не могат да избягат, което много ми допада като рамка за сюжет. И за разлика от предишните случаи, този път мога да се похваля, че предположих кой е убиецът преди разкритието му, и познах! Може вече да ми казвате "детектив"!


 Та относно Еркюл Поаро. (дължа пояснение за незнаещите) Това е герой, който е детектив по професия, и присъства в едва ли не половината от творчеството на Агата Кристи, поне доколкото знам. Като образ е страхотен, харизматичен и изключително увлекателен. Обаче не това, а спокойствието и умът му са нещата, с които той ще ви спечели. Чрез него се развива цялата история, той е движещото звено, което те кара да искаш още. Умело открива уликите и преследва престъпника. Просто е перфектният персонаж за криминален роман. Именно затова и искам да прочета възможно най-много книги, в които той присъства.   

 Определено ще продължа да чета Агата Кристи! Не съм вярвала, че може да ми хареса толкова, а покрай нея открих още имена от същата ера, наречена "златна ера на детективските романи", които смятам да разуча и опозная. Засега "Убийство в Ориент експрес" си остава моята топ любима книга от трите по-горе, но се надявам да открия и някоя по-добра.
Няма как да не ви препоръчам и на вас тази авторка, ходете и ровете в библиотечките на бабите си, може и вие да откриете някое съкровище! 
 

Благодаря ви за отделеното време и до скоро!♥






Препоръчвам също и:

Игра на живот - Кен Гримуд
Веселото гробище - Лора Лазар
Граф Монте Кристо - А. Дюма









1 коментар:

  1. Чета Агата Кристи отдавна и съм голям фен на найните книги :) И трите рамана, които си посочила съм ги отметнал и са много добри, особено Убийство в Ориент Експрес. Бих препоръчал още Убийство на игрището за голф и Алиби. Много яки развръзки имат ;)

    ОтговорИзтриване