,

Любими цитати от трилогията „Вълшебният народ“ от Холи Блек.

 

 Приветствия, читатели!
 Нали знаете колко много ми харесаха книгите „Жестокият принц“, „Злият крал“ и „Кралица на нищото“? Ами, затова реших да ви споделя част от любимите си цитати, защото те са наистина красиви и докосващи, с много хубав подбор на думите. [адмирации към преводача]
 Трилогията на Холи Блек е едно истинско показно за YA фентъзи жанра. Всичко в книгите е просто невероятно – светът, героите, характерите, всичките магични същества, вълшебствата и дори ужасните проклятия! Просто не ми се искаше тази история да свършва и затова и се ядосвах толкова в ревюто си на третата книга. Тя е едва 270 страници! Това не успя да нахрани изцяло читателския ми глад...
 Но нека не се бавим повече. Ще оставя връзки към ревютата на трите книги и започвам с цитатите:




„Животът ни е единственото, което имаме, единствената ни монета. Трябва да купим онова, което искаме с нея.“


„Ако потопиш нажежен меч в масло, всеки малък недостатък ще се превърне в пукнатина. Но вие бяхте потопени в кръв и нито една не се прекърши.“

 Джуд макар и да не е сред любимите ми героини, ме впечатли с характера си. Тя е упорита, амбициозна и постига това, което иска, независимо от трудностите. Тя се грижи за хората, които обича, като рискува всичко, дори себе си. През трите книги много ясно виждаме как тя пораства и се трансформира от обикновено момиче, което не се вписва в Елфхейм заради смъртността си, в достойна за уважение фигура. И го постига по трудния начин.
 А любовта й към Кардан допринесе за трудностите по пътя й...

„Ако ти си болестта, сигурно ти си и лекът за нея.“



„Може би не е най-лошото нещо да искаш да бъдеш обичан, ако изобщо е нещо лошо. Дори ако боли. Може би това, да си човек, не те прави непременно слаб.“


 Любовта между Джуд и Кардан ми е една от любимите от всички книги, които съм чела. Това, че са различни – тя е човек, а той елф – показва, че въпреки различията им, те пак могат да се обичат и да бъдат заедно. В началото се вижда как дори и да не искат да се влюбват, сърцата им го правят против тях. Любовта им е неизбежна.



„Чувал съм, че при смъртните влюбването много приличало на страха. Сърцето ти бие бързо. Сетивата ти се изострят. Главата ти олеква, може би дори се замайва. Така ли е?“



„Аз обичам теб. Цял живот пазех сърцето си. Пазех го толкова добре, че можех да се държа така, сякаш изобщо нямам сърце. Дори сега то е опърпано, проядено от червеи и грапаво. Но е твое.“


 И наистина единственият човек, успял да пробие щита на Кардан, е Джуд Дуарте. Заради това, което е. Тя е смъртна и за разлика от елфите може да лъже. Но не и чувствата й, те винаги са искрени.


„Ти си като история, която още не се е случила. Искам да видя какво ще направиш. Искам да бъда част от разгръщането на приказката.“



 Постарах се да не правя този пост прекалено дълъг и избрах само тези цитати, които най-много ми харесват. [трудна работа] Надявам се да ви е било приятно и ви благодаря, че отделихте от времето си!

С пожелания за много книжни моменти и до скоро!
– Йоана ♥



Полезни линкове:

Фейсбук страницата на The Book Pub
Моят Instagram профил



0 коментара:

Публикуване на коментар