, , , , ,

Прочетено през 2020 г. – годишна книжна равносметка.




Привет в моя блог, читатели!
 Надявам се да сте си изкарали едни невероятни коледни празници, да сте получили исканите подаръци и да сте сбъднали по някоя своя мечта! Днес съм тук да ви споделя своето книжно приключение от изминалата година като ви покажа книгите, които успях да прочета. Като цяло не съм се придържала към точно определен жанр и както винаги подбирах книгите по настроение. Ще видите как съм прескачала от класики към чиклит и графични романи, но ако следите блога ми, ще знаете, че това е съвсем нормално за мен.

 Винаги съм си мислила как прочетените книги през дадена година могат да допринесат за нейния „характер“ и един вид личността на годината. Особено когато четем според настроението си. Така например свързвам 2019 г. с многото комикси, които прочетох, както и едни от любимите ми фентъзи заглавия – имала съм разчупено и малко по-авантюристично настроение. А 2020 г. по-скоро ще запомня с умерените класики, задълбочените размисли и малко хладните заглавия като „Мъртвите сибирски полета“. И все пак това не изключва спонтанните желания за нещо по-приключенско като „Изгревът на Аврора“ и последващата я втора част.
 Не изпълних предизвикателството си в Гудрийдс, но вече отдавна не се стремя да го правя. Прочетох 42 заглавия от зададени 50.

 Предлагам вече да преминем към прочетените от мен книги, този път сортирани по автор и разделени в две категории. Повечето от тях имат ревюта в блога, а до което заглавие намерите „♥“, то това означава, че много съм го харесала. Ето какво прочетох:

Романи:

  1. Агата Кристи – „Алиби“
  2. Агата Кристи – „Убийство на игрището за голф“ ♥
  3. Агата Кристи – „The Mysterious Affair at Styles - Аферата в Стайлс“
  4. Антон Дончев – „Време разделно“
  5. Виктор Фон Фалк – „Мъртвите сибирски полета“ том. 1 ♥
  6. Георги Бърдаров – „Аз още броя дните“ ♥
  7. Давид Лис – „Спайдърмен: Hostile Takeover“
  8. Дан Ко – „Кралят на София“
  9. Джеймс Клавел – „Шогун“ том 1 ♥
  10. Джули Джеймс – „Неочаквано едно лято“
  11. Димитър Желев – „Бунтът на сенките“
  12. Ейми Кауфман и Джей Кристоф – „Изгревът на Аврора“ ♥
  13. Ейми Кауфман и Джей Кристоф – „Пламъкът на Аврора“ ♥
  14. Колийн Хувър – „Може би някой ден“ ♥
  15. Колийн Хувър – „Верити“ ♥
  16. Колийн Хувър – „Премълчани истини“ ♥
  17. Лиса Кей Адамс – „Тайният мъжки клуб за любовни романи“
  18. Мартин Колев – „Вещиците от Витоша“ (Софийски Магьосници #3)
  19. Милена Цветкова – „Книгата като медия“
  20. Орхан Памук – „Наивният и сантименталният писател“
  21. Робърт Блох – „Психо“
  22. Холи Блек – „Кралица на нищото“ (Вълшебният народ #3)
  23. Хелън Хоан – „Уравнението на любовта“
  24. Ъруин Шоу – „Богат, беден“ ♥
  25. Янислава Вълкова – „По острието на любовта“
Графични романи – комикси и манга:

  1. Дони Кейтс – „Венъм Рекс“ vol. 1 - #1-#6
  2. Avengers: No road home (комикс) ♥
  3. The Rise of Kylo Ren - Collection 1# - 4# (комикс) ♥
  4. Tsugumi Ohba Death Note #5 (манга)
  5. Tsugumi Ohba Death Note #6 (манга) ♥
  6. Дони Кейтс Венъм - Venom, Vol. 2: The Abyss #7-#12 (комикс)
  7. Дони Кейтс Венъм - War of the Realms #13-#16 vol 2,5 (комикс) ♥
  8. Jason Aaron War of The Realms #1 - Published April 2019 (комикс)
  9. Scottie Young – „Огромен малък Марвел“ #1-#4 (комикс)
  10. Ник Спенсър, Раян Отли и др. Невероятния Спайдър-мен – Назад към началото (комикс)
  11. Джей Майкъл Стразински и Дж. Ромита Невероятния Спайдър-мен – завръщане към корените (Върховна колекция Марвел #1) ♥
  12. Джон Уидън и Джон Касадей Изумителните Х-мен Надарени (Върховна колекция Марвел #2)
  13. Марк Уейд Черната Вдовица: Издирвана от Щ.И.Т. (Върховна колекция Марвел #3)
  14. Warren Ellis Железния човек: Есктремис (Върховна колекция Марвел #4)
  15. David Michelinie Невероятния Спайдър-мен: Раждането на Венъм (Върховна колекция Марвел #5)
  16. Джей Майкъл Стразински Тор: Прероден (Върховна колекция Марвел #6) ♥
  17. Brian Michael Bendis Отмъстителите: Разединени (Върховна колекция Марвел #7)

 Много съм доволна от тазгодишните заглавия! Това, което ми се искаше да направя, бе да започна своята колекция с книги „Междузвездни войни“, но явно ще остане за догодина. А и също ми се искаше да прочета повече класики, както сега последната седмица започнах „Малки жени“ на Луиза Мей Алкот, която от толкова много време искам да прочета. ^-^ 


„Аз все още не съм завършена. И може би никога няма да бъда. Не съм сигурна, че някога ще се чувствам напълно завършена, и не съм сигурна, че го искам. Търсенето на себе си се превръща в най-любимата ми част от новото ми пътуване.“ – „Премълчани истини“, Колийн Хувър.


 Не знам за вас, но моята TBR купчинка все расте, а време за четене не остава... Следват няколко книжни снимки от изминалата година ↓ и ако искате, може да ме последвате в Инстаграм [линк накрая на тази статия], където макар и да не съм особено активна, ви ъпдейтвам по-често, отколкото тук.♥









Книжни планове за 2021?

 Най-най-главната ми цел е да намаля драстично онази TBR купчинка и да събера по възможност всичките броеве на комиксите „Върховна колекция Марвел“. Също така, искам да завърша започнатото и да прочета вторите томове на „Шогуни „Мъртвите сибирски полета“. О, а също така и очаквам с наистина, наистина огромно нетърпение третата част от трилогията за отряд 312 [включва книгите „Изгревът на Аврора“ и „Пламъкът на Аврора“], която би трябвало да излезе през пролетта. Вие имате ли книжни планове за идната година и очаквате ли някоя нова книга?

 Накрая на този отчет ще сложа едно извинение, че отсъствах през по-голямата част от годината и че писах толкова рядко тук, в блога. Но пък се радвам, че изминалите дванадесет месеца се оказаха градивни и поучителни за личността ми и като цяло. Искам да ви пожелая много книжни приключения през 2021 г. и десетки прекрасни заглавия, които да се окажат новите ви любими книги! Очаквайте скоро и годишните акценти на блога!♥

 Благодаря ви, че бяхте тук с мен! Нека си пожелаем новата година да бъде много, много по-добра, а в себе си да носим мотивацията да я направим именно такава! До скоро от мен и весело посрещане на празника!♥



Полезни линкове:

Фейсбук страницата на The Book Pub
Моят книжен Instagram профил
Моят Goodreads профил
 

0 коментара:

Публикуване на коментар