, , ,

Eдна двойка ще възпламени ледената пързалка... - Ревю на Огън на леда от Мариана Запата





Автор: Мариана Запата
Заглавие: Огън на леда
Жанр: любовен роман и нещо повече...
Оценка: 5/5






Eдна двойка ще възпламени ледената пързалка...
Джасмин е на двайсет и шест години и времето ѝ като професионална състезателка по фигурно пързаляне изтича. След безброй счупени кости, нарушени обещания и огромни жертви в името на спорта, тя все още не е постигнала мечтата си – да покори върха.
Но тогава получава предложение, което се случва веднъж в живота. За голяма нейна изненада то идва от арогантния идиот, с когото е в тиха война през последните десет години. Иван Луков е неин съперник на леда и извън него, но да бъде негова партньорка през следващата една година, може да се окаже последната ѝ възможност да сбъдне мечтата си.
Докато двамата се учат да бъдат партньори на леда и си разменят хапливи коментари, Иван разкрива непозната страна от характера си. И на Джасмин може да ѝ се наложи да преосмисли всичко, в което е вярвала...
Включително отношението си към Иван Луков.

История за любов, но и за цената на победата в света на професионалния спорт. И за това какво се случва зад кулисите на блясъка и успеха, които виждат обикновените зрители.







 Ако ме следвате в инстаграм, вече знаете, че обожавам тази книга!
 Началото на всяко ревю пиша много трудно, но този път е различно, защото в главата ми бушува ураган от думи, който искам да излея на белия екран и да споделя с вас! "Огън на леда" наистина оправдава своето заглавие - това е книга за огъня и леда в лицата на двамата главни герои - Джасмин и Иван. Те са едни страстни персонажи, които имат толкова много нюанси в себе си, че ти се приисква книгата да не свършва, само за да може още малко да се насладиш на разговорите им. А самата история! Тя е от типа, който най-много харесвам - фикшън, който не набляга на любовното, а по скоро на самоизграждането на героите и намирането на тяхното собствено Аз.
  
 Прочитайки първите петдесет страници, вече се бях сляла с тази книга.
 Не смятам да говоря много за темпото на действието, за стила, сюжета или за обичайните неща, за които пиша в ревютата си, защото в "Огън на леда" това, което ме впечатли най-много, са персонажите. Историята и сюжетът са само арената, където Мариана Запата е разположила Джасмин и Иван, за да могат да се развихрят. Тази книга не е от типа любовни романи, които да седнеш да четеш само за развлечение. "Огън на леда" е книга, от която човек би могъл да си извади поука и да се позамисли. Поне аз се замислих, особено благодарение на Джасмин. С нея имаме много общо: тя е спортистка, която никога не би се отказала от това, което обича - аз също. Тя е инат, който не позволява на хората да й казват кое е добро за нея, а решава това сама - аз също. Тя просто следва мечтите си! 

 
"Никой не печели всеки път. И да, не е приятно, но само пораженците говорят така. Само пораженците се отказват и наистина превръщат такива думи в истина. Ще си загубенячка, ако се откажеш. А ще го направиш ли сега? След всичко? След толкова строшени кости и падания, ще се откажеш ли сега?"
 

 Джасмин пада, но отново се изправя. Борбеният й дух е много по силен дори от този на 16-годишните тинейджърки, решили да спасяват света в тийн романите. (Шегичка. Не казвам, че не ги харесвам и тях, де.) Затова още от самото начало изградих една особена привързаност към нея, която ме накара да я следя отблизо и да анализирам всяко нейно движение. Сигурна съм, че и вие ще се привържете към Джасмин заради жаркия й нрав, а и дори заради широката й уста, бълваща първото, което й хрумне. ;)
  

"Можех да постигна всичко. Не бях слаба или неподготвена. И светът нямаше да свърши, ако се проваля. Можех да направя това. ... Може и да не бях родена точно за това, но го бях постигнала. Бях го направила свое и то винаги щеше да бъде такова."
 

 Отношенията й с Иван ме зарадваха много.
 Връзката им започва с нещо обичайно за любовните романи - това са love-hate отношения. (в превод: обич-омраза) Но... може би повече омраза. В началото на книгата Джасмин, от чиято гледна точка се предава историята, буквално мрази Иван, а авторката се е постарала да изглежда наистина сполучливо. На моменти ще се чудите дали двамата няма да се избият в следващия момент. А дали има любовно напрежение? О, определено! 
 Обаче се успокойте, защото колкото и авторката да дразни читателите, финалът си заслужава чакането.   
 
 Също така, забелязах, че на самото фигурно пързаляне като спорт също му е отделено особено внимание. Признавам, че вече прерових YouTube за клипчета с фигуристи, защото тук не само че четеш за този спорт, ами като че ли прихващаш от любовта на героите към него.


 Динамичност е думата, която описва най-добре тази книга, точно както танците по леда на Джасмин и Иван. Може да се каже, че направо обикнах "Огън на леда" и тя вече заема много специално място в сърцето ми. А малко са любовните романи, които са ми въздействали по този начин. Ще ви ги препоръчам в края на ревюто си.

"Огън на леда" определено успя да ме плени със своята сложност и впечатляващо добре изградени и пълнокръвни герои. Докато препусках по дължината на книгата преживявах всяка една случка и се вълнувах, ядосвах се, радвах се и се притеснявах редом с Джасмин. Това е книга, която представлява съвкупност от всичко, което харесвам в този жанр и ако и вие сте като мен, то веднага тичайте към някоя книжарница и си я взимайте. Няма да съжалявате!

Благодаря сърдечно на издателство Ибис за тази книга, както и на моите приятелки! Да, бяхте прави...





Никога повече - Колийн Хувър
Девети ноември - Колийн Хувър
Забравена истина - К.А.Тъкър
Тайна с дъх на парфюм - Фиона Макинтош







0 коментара:

Публикуване на коментар