,

Списъкът ми за лятно четене. Какво ще прочета?





Здравейте!
В този пост ще ви представя списъка ми за лятно четене от училище и какво ще прочета от него. След като следващата година ще съм единайсети клас, списъкът включва изцяло българска литература.
От миналогодишния списък имаше много добри произведения, едно от които беше "Граф Монте Кристо" от Александър Дюма(и ви го препоръчвам, ако не сте го чели). Все се каня да прочета и някое друго произведение от този автор, но сигурно ще е по-натам, защото вече имам доста голяма купчинка с книги за четене.(очаквайте утрешния пост ;)  )
Странното е, че преди време изобщо не обичах да чета такива произведения (имам предвид българските, които учим в училище), но след като вчера започнах отново "Под Игото", се оказа, че когато го четох за първи път в пети/шести клас общо взето съм го чела през пръсти. Трябвало е да му обърна повече внимание, защото се оказа доста интересно.
Освен "Под Игото", в списъка ми преобладава главно поезия, но нея ще я оставя за през учебната година и ще се захвана първо с по-дългите произведения.
Дадените ми автори са: Иван Вазов, Алеко Константинов, Пенчо Славейков и Елин Пелин, а останалите като Христо Ботев, например, ще ги оставя, както споменах, за през учебната година, защото от тях имам само поезия.

От тези автори смятам да прочета произведенията в следния (може би) ред:

Под Игото
Чичовци
Дядо Йоцо гледа
Тъмен герой
Пейзаж
Травиата (това беше от Иван Вазов)
Бай Ганьо (А. Константинов)
Разкази от Елин Пелин
Гераците
Земя (пак от Е. Пелин)


Все още си нямам представа за какво са повечето творби, но се надявам скоро да разбера. Едва ли ще пиша ревюта на такива произведения, по простата причина, че не са в моя стил (съвременен фентъзи), но може и да се опитам.
Засега това беше от мен и ми е интересно кои са вашите произведения за лятото и кои от тях смятате да прочетете? А ако не сте ученици, кое българско произведение ви е най-любимо?

0 коментара:

Публикуване на коментар