,

Лъвът, Вещицата и дрешникът... любима история от детсвото.

Автор: КЛАЙВ СТЕЙПЪЛС ЛУИС
Жанр: фентъзи, детска
Оценка: 5/5 звезди
Бележка: Внимавайте с пристрастяването!


Питър, Сузан, Едмънд и Луси откриват, че дрешника в старата къща на вуйчо им е вълшебен. Той ги отвежда в чудатата страна Нарния, където те разбират, че магията наистина съществува. В последствие те стават великите царе и царици на страната за дълги времена.


Филмът за Нарния беше (и все още е) моят любим когато бях на около шест/седем годинки. Тогава сигурно съм прекарала часове наред превъртайки филма и гледайки го отново и отново. Може да се каже, че вече знам всеки малък детайл от него. А сега, когато се докоснах и до книгата, по която е направен филма, все едно отново изживявам онова време на безгрижие.

Накратко казано и обобщено, ревюто ми ще изглежда така: ако сте гледали филма, няма нужда да четете книгата, защото все едно четете сценария. Книгата и филма нямат нито една разлика, буквално! Дори репликите са същите и единствената разлика е в това, че накрая има един разговор между децата и вуйчо им, който липсва във филма. Иначе всичко си е съвсем същото. И дори не мога да повярвам, че ще го кажа, но   *шепне*   филма май ми харесва повече, защото има повече подробности. Леле, това да кажеш, че филма е по-добър от книгата не е нещо обикновено и маловажно.

  Но, да, ако сте гледали филма, не ви препоръчвам да четете книгата, защото всичко си е досущ същото и може да останете разочаровани, че не сте прекарали това време в четене на нещо друго.  Или пък можете направо да преминете на следващата част от книгите, която, мисля, че я няма направена на филм.

Стилът на писане в книгата е все едно четете приказка, където лошата вещица е победена от добрия лъв. Авторът добавя направо и обръщения към читателя и имам чувството, че така е искал да се доближи по-близо до четящия (или детето, което чете, защото, както казах, то си е направо в стила на приказка). На мен лично ми се стори малко претруфено, а и нямаше как иначе, защото книгата е не повече от 150 страници.  Можело е да се напишат много повече подробности, но все пак филма компенсира.

И точно поради това, че книгата е кратка и много прилича на филма, а повечето от вас сигурно са го гледали (ако не сте, просто го направете и няма да съжалявате. Обещавам!) и ревюто ми е към края си. Забавлявах се да чета книжката и чувството беше все едно филмът се прожектира в главата ми.

А ако искате да си я поръчате на английски, можете да го направите от ТУК с безплатна доставка.

“Once a king or queen of Narnia, always a king or queen of Narnia.”  

И една новина от моя страна. Открих, че ме бива доста в изработването на книгоразделители от мъниста. Можете да прегледате моите творения в новата ми страница във фейсбук. Кликнете върху това изображение и много ще се радвам, ако оставите и един лайк. 
https://www.facebook.com/The-BubbleBead-Box-1824864087787391/


0 коментара:

Публикуване на коментар