Ревю на Принц Каспиан


Автор: КЛАЙВ СТЕЙПЪЛС ЛУИС
Заглавие: Принц Каспиан
Жанр: фентъзи
Рейтинг: 4/5
Бележка: книга втора от серията на Нарния. Прилича на любима приспивна приказка.




След като четирите деца от "Лъвът, вещицата и дрешникът" - Питър, Сузан, Едмънд и Луси- вече един път отидоха в Нариня и станаха велики крале и царици, те си мечтаят отново да се докоснат до магичната страна. И наистина това се случва! Обаче, от последното им идване са изминали стотици години (времето в Нарния тече по-различно) и сегашния крал управлява с жестокост. Бъдещето на Нарния лежи на техните рамене и на прогонения принц Каспиан



 Не знам дали съм го споменавала, но обожавам Нарния и всичко свързано с нея! И както обикновено, книжката не е дълга (150 страници), но  пък остава за дълго. Прочетох я за два дни и след това веднага започнах да пиша, което означава, че книгата не е била достатъчно добра, че да ме остави безмълвно да се лутам из мислите си, търсейки начин да ги подредя. Не казвам, че книгата не ми хареса, даже обратното, просто не е за пълен брой звезди. Но и със филма беше така. А и като се замисля, то винаги става така с вторите части от поредиците - не са толкова добри като първата книга, колкото и да ни се иска. 


С "Принц Каспиан" първо се запознах на големия екран (както може би вече се досещате) и общо взето мнението ми се припокрива с това за книгата, въпреки, че двете имат много разлики. (нищо ново под небето) Разликите са в това, че книгата е повече като приказка, а филма.... си е филм правен за да се качва в бокс офис класациите. Но сега говоря за книгата. 
И така, много ме зарадва, че историята продължава със същите герои - четирите деца и Аслан. Казвам го, защото когато първо прочетох предисторията и главните действащи бяха Дигъри и Поли, не изпитах такова привързване както към Питър и останалите. И най-вече Луси, защото тя започна всичко това. За жалост, накрая на книгата автора ни изненадва с това, че някои от героите няма да ги видим повече, и това не ми хареса. Обаче това е Нарния и там всичко е неочаквано, колкото и неестествено да звучи - да,  изненадах се на нещо, което вече знам. Просто се бях подготвила, че съм гледала филмите и познавам историята, но все пак Луис ме изненада. При това с нещо тъжно, така че "Принц Каспиан" не е от най-детските истории и можете да сте сигурни, че е достойна книжка.


Откъм страна на сюжета, мога да кажа само, че той не  ме изненада. Изобщо, книгите от серията са си изключително сбити и се разказва само най-важното. (затова са и толкова кратки. Всички се въртят около 150 страници) И, разбира се, няма как да не очакваме щастливия край, защото все пак това е написано в стила на приказка. 
По същата причина и героите не изпитват особено много чувства от сорта на омраза или любов. (защото доколкото си спомням, във филма се случи нещо между Сузан и Каспиан) Това от една страна ме релаксира след дългите обяснения в любов от страна на Бела в книгата "Здрач", защото прочетох "Каспиан" след него, и ми напомни колко харесвам приказките. 


Затова ще ви го кажа направо, ако сте почитатели на дългите романи, това не е вашата книга. Обаче ако сте почитатели на магията, рицарите и Говорещите Зверове, това ще бъде следващото ви четиво. (по-надолу ще сложа линкове към предишните книги) Не знам за вас, но за мен Нарния винаги ще ми напомня на моето безгрижно детство и моите (за нещастие) неосъществими мечти за славни битки и доблестни крале и кралици. А може и за някой красив и величествен лъв като Аслан. 



Харесва ти блога? Абонирай се за месечен бюлетин и не изпускай новите статии:


0 коментара:

Публикуване на коментар