,

Ревю на книга трета от Хрониките на Нарния

Автор: КЛАЙВ СТЕЙПЪЛС ЛУИС
Заглавие: Плаването на Разсъмване
Жанр: фентъзи
Рейтинг: 5/5
Бележка: невероятна!

Приключенията във вълшебната страна Нарния продължават. Луси, Едмънд и Юстас - дразнещият им братовчед, който за първи път се озовава в тяхното царство и бързо започва да вярва в магии - отново биват призовани да извършват подвизи. Този път, заедно с крал Каспиан, те ще изследват водите отвъд пределите на Нарния, което единствено ще ви изпълни с желание за приключения!


Крайно време беше да прочета нещо толкова разтоварващо. След почти цялата поредица от Здрач, която четох цял месец, ми трябваше именно една лека и приятна книга от серията за Нарния. Както вече сте видели, означих книгата с 5 от 5 звезди и като редовни читатели трябва да знаете, че много държа на оценяването по звездната скала. Така че, книгата "Плаването на Разсъмване"  веднага отива на рафта с препоръчани книги от мен.

И понеже аз първо се запознах с историите за Нарния в киното, то реших да започна и тук с една кратка характеристика филм-книга. Да, да знам, че филмите никога нямат нищо общо с книгите, но ако сте чели предишните ми ревюта за серията, ще знаете, че първите два филма са досущ като книгата. (и да си призная, аз казах, че първият филм ми харесва повече от първата книга)  Обаче, тук нещата не стоят така.
Въпреки че книгата е кратка, много от нещата са променени. И едно от най-важните неща е.... Каспиан е рус! Да, точно така, той е рус колкото и да не ви се вярва, в книгата е така. Също и, че Луси не се държи все едно завижда на Сюзан (голямата й сестра), че е красива, и Юстас... ами той си е същият. Та, за да не ми станат прекалено дълги обясненията за филма (а и тук трябва да ви представя книгата), просто прочетете тази кратка книжка от 170 страници, за да не се заблуждавате от екранизацията.

А защо харесах толкова много книгата? Заради действието, което аз слагам на най-преден план. В тази поредица няма да срещнете особено много чувствености сред героите, но пък ще видите какво означава не-натоварващо действие. Сюжетът на книгата е главната причина да  я харесам, защото дори ме накара да се чувствам толкова приключенски, колкото и самите герои. Буквално тази книжчица е натъпкана с толкова много приключения, че да ти се завие главата. (в добрия смисъл) Но не се безпокойте, защото те изобщо няма да ви омръзнат, а напротив - ще искате още и ще се натъжите, че всичко свършва толкова бързо.

Единственото, което ме притеснява отсега нататък е, че няма други филми и аз не знам какво да очаквам. Нямам представа как авторът ще ме изненада и какво ще предложи, след като любимите ми герои вече няма да участват по простата причина, че "са пораснали вече". Дори ми е малко трудно да повярвам, че съм се привързала толкова към тези герои (най-вече към Луси) след като не им се обръща такова голямо внимание както в обикновените фентъзи книги, например.  Някак си авторът е успял да ме привърже към тях и това много ми допада!

И сега, вместо да завършвам ревюто си със заключение, ще го направя с малко думи относно края на книгата.
Ако досега сте чели дори една книга от Хрониките на Нарния, знаете как те винаги свършват някак сладостно-тъжно, заради факта, че книгата свършва, но пък се наслаждавахте на всеки един момент от нея. Е, тук е почти така, защото освен, че книгата много ще ви хареса, можете и да потъжите повече отколкото трябва за (вече не толкова) малката Луси.

Но и ние като нея ще се надяваме да отидем в Нарния поне насън...



Хареса ти ревюто? Много ще се радвам, ако се абонираш за седмичния бюлетин:

0 коментара:

Публикуване на коментар