, , , , , ,

2019 на кинолента (Акценти 2019 г.)




Една вихрушка от книги, филми, емоции и преживявания... това беше 2019 година!



Добре дошли на годишните акценти на The Book Pub!





 Ето, че още една година мина и пак се срещаме на годишните акценти на моя блог. Благодаря ви, че сте тук и се надявам да се вълнувате колкото мен!

 Както вече ми стана традиция, преди да започна да пиша годишни акценти прочитам тези от предишните години. Главно, за да видя какво съм успяла да изпълня, кои пожелания са се сбъднали и дали очакванията ми са били оправдани. В повечето пъти се просълзявам. Това е така поради факта, че съм много сантиментална, но този път – освен да се просълзя – останах приятно изненадана и много вдъхновена, защото всичко написано в миналогодишните акценти като пожелания се оправда в 2019 г.! Приказката гласи, че винаги може по-добре, но не съжалявам за нищо от случилото се тази година. Нека се залавяме за работа и да направим бърз recap на всичко важно:

 Като всяко начало, през януари започнах нахъсана с идеята да пробвам нови неща. През този месец бях решила, че ще оставя настрана чуждоезиковата литература и ще се обърна към родните писатели. Запознах се с творчеството на Лора Лазар („Веселото гробище“), а по-късно и с това на Благой Иванов („Трансформации“). И определено имах дълъг списък с нещата, които исках на направя през идните месеци.



 

 Обаче февруари си каза думата и се бях обърнала повече на романтична вълна. През този месец се обърнах към чиклит-а, съзнателно или не, не мога да кажа. Тогава и сложихме началото на поредицата филми тип „2019“. Филмите, които наричам тип „2019“ са тези филми, които са финалните от дадена серия, където задължително трябва да се сбогуваме с някой персонаж. Както например беше с "Как да си дресираш дракон 3", който гледах именно през февруари.


 Сега, март е вече много по-интересен месец. Тогава имах повече време за четене, както и за излизане. Ходихме на АниПлей, където косплейвах Катара от „Аватар: Легендата за Аанг“. АниПлей не е и наполовината епичен колкото Комик Кон, но все пак е нещо, с което да се залъжеш докато дойде септември. (тогава е Комик Кон)



 Следващите седмици от март и после от април се сляха в едно бързане. Тогава вече имах готова рокля за бала си, както и обувки. Всичко свързано със завършването се планираше, течеше здраво учене за матурите и трескаво търсене на университет. Както се вижда от броя на ревютата, които съм публикувала, бях доста заета. И отново съм наблягала на романтичните книги като „Огън на леда“, която се превърна и в моя любима.
 От този период незабравима дата е 26ти април, когато гледахме дългоочаквания филм „Отмъстителите: Краят“, на чийто финал сърцата ни се скъсаха от мъка. (още един пример за филм тип „2019“...)

 През месец май пък съвсем се отнесох от четенето за сметка на други неща, но за сметка на това си изкарах хубави оценки на матурите и прекарах страхотно на бала си. Само като си спомня отрупаното бюро с литературни анализи, които четях до полунощ, ми се завива свят, но пък всичко си струваше! Само с какво удоволствие ги разчистих след това...

 После, през месец юни се положи началото на едно невероятно лято, вероятно най-хубавото през живота ми! Приеха ме да следвам това, което исках, отново имах време да чета, да гледам филми, да излизам с приятели и да започвам нови начинания. Отделих време и за себе си, което смятам за много важно. През лятото наблегнах на книгите (и комиксите), които ми бяха най-много на сърце и се радвах на живота. Все пак това беше последното ми лято, в което не ме обременяваше нито училище, нито университет, нито нищо и смятам, че го оползотворих по най-добрия начин!
 Като цяло лятото ми донесе много нови любими книги и автори като Агата Кристи и Холи Блек. Тогава започна и приготовлението ми за Комик Кон, където косплейвах Рейла от „The Dragon Prince“. (линк към поста ми за Комик Кон 2019г.)




 През август беше първият път, в който отидох до черноморието не един, а два пъти. И то в един месец! Тогава се запознах и с готическата литература в лицето на „Дракул“ и отново четях комикси, но този път от български творец.




 Септември е месецът, когато лятото свършва. Месецът се изрази най-ярко с Комик Кон-а, на който си прекарах незабравимо, а после работих известно време. (това не продължи дълго, защото ми пречеше на ученето) Моят съвет е: ако можете да учите, без да работите, направете го и се отдайте на следването си. Ще научите много нови интересни неща, които, ако обичате специалността си, ще са ви от полза. Ще имате времето да поговорите с преподавателите си, а те определено имат какво да ви кажат. Отделете и малко време да отидете до библиотеката на своя университет и там ще откриете едно безценно съкровище от полезни книги.




 След това може да се каже, че нещата се успокоиха и се създаде едно повтарящо се ежедневие, тук-там с нещо по-оживено. Ходих на разни събития, свързани със специалността, която уча. Ходих на майсторски класове и почетох вестници, които са на 100 години, в Народната библиотека.




 Общо взето така премина моята 2019 година. Сега се вълнувам за новата година, а тази ще завърша с вълнението от новия и последен филм от сагата „Междузвездни войни“ и осмия епизод на „Mandalorian“ с бебето Йода. 




Класациите на 2019 г.


~Любими книги 2019 г.~


  1. Жестокият принц.
  2. Град от месинг.
  3. Жестока любов.
  4. Убийство в Ориен Експрес.
  5. Огън на леда.
  6. Елайза и нейните чудовища.
  7. Тайна с дъх на парфюм.







~Любими топ 3 филми 2019 г.~


  1. Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър
  2. Отмъстителите: Краят
  3. Спайдърмен: Далече от дома.




~Най-четени статии и ревюта.~

  1. Ревю на „Кралица на въздух и мрак“
  2. Статия „Как редактирам снимките за моя блог“
  3. Ревю на „Огън на леда“
  4. Ревю на "Loki: Where mischief lies"





 Пожелавам си 2020 г. да бъде по-продуктивна откъм прочетени книги макар че вече се отказах от годишното си книжно предизвикатлество. Особено в последните месеци, когато видях, че изоставам много от зададената си цел, просто реших да не се натоварвам излишно и да се чудя как да наваксам, а просто да се наслаждавам на това, което чета, без да бързам. Goodreads нека да ме прощава.

 Планирам както всяка година, в първите дни на 2020 г. да публикувам статия с новогодишни очаквания и обещания, затова няма да товаря този пост с тях. Нека се сбогуваме с изминалата година подобаващо и се надявам да е била толкова радостна и цветна за вас, колкото и моята! 

Весели празници! Благодаря ви, че останахте до края!♥



0 коментара:

Публикуване на коментар