Ревю на Племенникът на Магьосника






Автор: Клайв Стейпълс Луис
Жанр: фентъзи
Заглавие: Племенникът на магьосника
Моята оценка:
                                                                 
 

Това е предисторията на всички книги за Нарния. От нея разбираме как се е случила цялата магия и как обикновени хора от нашия свят са открили как да пътуват до чудатата страна. Запознаваме се с вуйчо Андрю, малките Поли и Дигъри, първият крал на Нарния и, разбира се, Аслан.
Откриваме и историята зад светещия фенер, с който се запознаваме в един зимен ден с Луси в първата книга. Тази предистория ни разкрива всичко, за което някога сме се питали.

Този път ревюто ми ще бъде сравнително кратичко, защото и книгата не беше особено дълга. (150 страници) Много се двоумях дали да я започна, защото тя по принцип се води като книга седма. Обаче при българския превод тя е сложена като първа и затова реших да я прочета преди всички останали от серията за "Хрониките на Нарния".
 Общо книгите са седем, но поради недългия си формат, те се четат за около два дни.



И така, понеже аз съм гледала само филмите за Нарния (засега) и те много ми харесват, тази книга ми помогна да разбера много от нещата, които са в историята. Научаваме неща, както вече споменах, за светещия фенер, Аслан, а също и за говорещите животни.  Но мисля, че книгата не е от най-добрите на автора. Всичко ми се стори малко банално, особено това където се оказва, че има много други светове (както Нарния и нашия, например), а хората могат да пътуват с магични пръстени между тях. Това единствено ми намеква, че авторът е можел да напише още десетки истории след написването на последната книга от поредицата. Но това би отегчило читателите. Още повече, че някои неща ми се струват излишни в тази книжка и си мисля, че би било много по-добре, ако е била обработена малко повече или по-добре казано - обмислена.
Ясно се разбира какво е искал авторът да разкаже на читателите, но лично аз го приех като нещо излишно. Разбира се, книжката не ми отне повече от ден, за да я прочета, но все пак си е цял ден, в който можех да прочета нещо друго. Надявам се следващите книги за Нарния да не ми оставят такова впечатление като тази предистория, защото н
е ми се случва често да давам такъв брой звезди на книга и рядко падам под 4 звезди. Но тази си ги заслужава тези три заради нещата, които изброих по-горе. 


Благодаря ви за вниманието за този кратък пост, а ако желаете да си поръчате книгата на английски и да си упражните езика, можете да го направите от  ТУК с безплатна доставка.

“No great wisdom can be reached without sacrifice.”  

“Things always work according to their nature.”  

0 коментара:

Публикуване на коментар