, , ,

Книжно лято: очаквания срещу реалност.



Здравейте, четящи!
Вече официално сме лято след астрономичното му настъпване, но летните чувства ни напътстват  и без това през цялата година. Винаги съм готова за лято! Не можете да отречете, че топлината, слънцето, студените напитки и приятните срещи до късно с приятели не са нещо супер готино. А и като добавим една хубава книга между тях, става направо страхотно!
 Аз съм от този тип хора, които винаги трябва да имат някакъв предварителен план за каквото и да било... ама не винаги ми се получава. Вече няколко лета подред съм изживявала това и съм ви подготвила няколко "очаквания срещу реалност" примери, показващи книжните проблеми, с които съм се сблъсквала. 


Очаквания: "Това лято ще прочета всичките си TBR, защото ще имам повече време!"
Реалност: "Ох, леле, остават ми само два дни до края на почивката!"


 Познато? Винаги имам наум някакви книги, които ми се иска през лятото да прочета задължително. Обикновено това включва най-вече ученическа литература, но... не там ми е силата. Винаги се разсейвам с нещо фантастично или романтично. А когато това се случи, дотолкова се наслаждавам на книгата си, че я чета възможно най-бавно и ученическите ми книги остават на заден план. 


Очаквания: "На морето ще прочета всичките тези десет книги!"
Реалност: *прочете най-много две*


 Когато отивам някъде - било то на почивка или не - винаги си взимам възможно най-много книги. Обикновено, когато ходя на море, половината ми куфар го пълня с книги и ако не е майка ми да ми се скара, че само нося ненужен багаж, бих си завлякла цялата библиотечка. (е, преносно казано) В крайна сметка си взимам максимум четири книги, от които прочитам само две. Обаче човек трябва да е подготвен! Знае ли какво би могло да му се случи...


Очаквания: "Ще изляза, за да почета на чист въздух."
Реалност: *жега, пек, комари, пчели... дъжд* 


 Мда... лятото не е най-доброто време за четене на чист въздух, освен ако не си на плажа или до басейна. Буквално веднъж ми се случи изневиделица да се изсипе ужасен дъжд докато чаках автобуса и успя да накъдри страниците на книгата ми. Много неприятно... А пък понякога дори и на сянка е жега, а ледената напитка не помага. Все още не е толкова горещо, но си спомням миналогодишните 40 градусови температури през юли и август.


Очаквания: "Нищо няма да се случи, ако си взема книгата с мен на плажа."
Реалност: *пясък между всяка страница/ петна от разлята напитка/ накъдрени места от морска вода*  


 Аз може и да си пазя книгата на плажа. Ама другите не ми я пазят. Което е достатъчно обяснение за този пример.


Очаквания: "Филмовите адаптации на книги, които излизат това лято, ще бъдат страхотни!"
Реалност: това никога не се случва...


 Въпреки че знам, че е изключителна рядкост филмова адаптация на книга да бъде добре направена, винаги се ентусиазирам и с нетърпение очаквам филма... и после се разочаровам. Миналата година може би бе единственото изключение, когато харесах филма "Всичко, всичко" повече от книгата. Сега очаквам "До всички момчета, които съм обичала" и "Тъмна дарба", но Тъмна дарба вече намерих разлики от книгата само в двуминутния трейлър.


 Вие имате ли подобни "очаквания-реалност" примери, които да споделите? Може да допълните поста в коментарите тук или във фейсбук. А ако искате, може да прочетете и миналогодишната ми лятна публикация "Какво прави читателят на плажа". 
Благодаря ви за отделеното внимание и приятно лято! Ще се виждаме по-често вече, защото ще имам повече време за четене след края на училището.
(надявам се. #очаквания)


 

0 коментара:

Публикуване на коментар