,

Как организирам годишното си книжно предизвикателство? + PRINTABLE


 
Здравейте!
 Днес съм при вас с един офтопик пост. (офтопик означава извън темата, а темата на блога ми е "книжни ревюта".) Също така съм ви приготвила и един малък подарък, който се надявам да влезе в употреба на всеки от вас. И определено очаквайте още такива подаръци в близкото бъдеще!



 Както виждате от заглавието, ще ви споделя начина си на записване на прочетените си книги. 



 Аз не използвам goodreads както повечето читатели, въпреки че не малко пъти съм опитвала. И за да не развивам тази тема в отделен пост, нека да ви изясня защо това приложение/сайт не ми допада особено и не го предпочитам пред традиционния книжен дневник. В началото когато попаднах на goodreads, си мислих, че това е сайт, в който можеш да четеш книги онлайн. И повярвайте каква беше реакцията ми, защото там имаше "качени" дори книги, излезли предишния месец. И си представете какво стана когато разбрах, че всъщност не може да се чете там. Ами, да... бях разочарована. Но пък започнах да го разглеждам този нов за мен сайт и открих, че мога всъщност да си записвам кои книги чета и да си водя онлайн книжен дневник. И започнах. Докато нещо не се крашна на  приложението на телефона ми и цялото ми предизвикателство замина. (то, не че тогава беше голямо предизвикателство, но все пак...) И зарязах всичко и се върнах към любимия си празен лист хартия и химикал. 



 Вече схванахте ли накъде бия? Просто ме е страх да не загубя всичко от онлайн платформите. Не си мислете, че това е някакъв хейт към сайта. Той ми е бил дори много полезен в някои случаи, но не бих му се доверила изцяло със своите данни относно прочетени книги. Затова съм си разработила своя си система за записване и проследяване на годишното си предизвикателство, а ако вие сте като мен и си падате малко по-творчески наклонени хора, то това много ще ви допадне. 



 Много е просто.
 От няколко години си имам bullet journal  (т.е. нещо като дневник със списъци.) който ползвам за най-различни неща, освен да следя дневния си график или пък седмичния. Защото булет журналите са затова, но аз както винаги играя по свои правила и не си водя график на седмицата или месеца. В него имам единствено месечни архиви на блога си като в него записвам брой публикувани статии и техните заглавия, брой посещения, брой харесвания на Фейсбук страницата ми, която ако не сте харесали все още, можете да направите от менюто до заглавието на тази страница. Имам годишни цели и страница където следя спестяванията си, които често стигат до нула, защото книгите винаги имат предимство. И там съм си направила и специално отделени няколко страници за книжното си предизвикателство, като чертая ново за всяка година. 



 То е направено под формата на таблица като се попълва по ред за всяка книга. Има шест колони, които включват заглавие на книгата, автор, дата на започване и дата на прочитане, брой страници и тази за тикче, с което отбелязвам, че книгата е прочетена. (тя ми е най-любимата и я правя специално със зелен цвят!) Ето така изглежда:



 



 Та, това е общо взето всичко около моето книжно предизвикателство. А сега дойде моментът за изненадата, която ви обещах. Постарах се да я направя възможно най-добре, затова много се надявам да ви хареса. И тя е...  безплатен списък за годишно книжно предизвикателсто за попълване, който можете да си принтирате! 
  И най-готиното е, че можете да го използвате всяка следваща година, която идва, защото ще можете да си го принтирате пак и пак и пак. Общо за броя на прочетени книги съм сложила 65 реда, но има и допълнителен файл, който е с празни колонки, където ще можете да напишете нужния брой за прочетени книги. (може пък да има хора, които четат по сто книги годишно сред нас. И на които завиждам много! Как го правите бе, хора?)   



 Можете да свалите шаблона от ТУК, а ако има проблеми с него не се колебайте и ми пишете, за да ви помогна. Благодаря ви за вниманието!



 Вие как си записвате прочетените книги? Използвате ли goodreads?

2 коментара:

  1. О колко хубав пост :) Обожавам всичко свързано с организирането и воденето на най-различен тип списъци , а изненадата ,която си подготвила е прекрасна -вече си свалих файла.Лично аз използвам goodreads и много си го обичам ,но имам е тефтер ,където също си правя списък с прочетените книги и с тези , които искам да прочета през годината. Отделила съм си и няколко страници посветени на поредиците ,които чета и до коя книга съм стигнала при всяка от тях. Ще бъде чудесно да правиш повече подобни постове свързани с организиране и водене на дневници/тефтери /органайзери и всичко от този тип :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че ти харесва поста и изненадата ми! И да, определено съм намислила още подобни статии за в бъдеще. Дано printable-то да ти върши работа! ^-^

      Изтриване