, , , , ,

Защо трябва да притежавате Кодексът на Ловците на Сенки?


 
Привет, почитатели на Касандра Клеър!
Днес постът ми няма да бъде точно ревю на книга, а... да го наречем "изследване" на един наръчник, който всеки Ловец на Сенки трябва да има. След като в тази книга няма сюжет, герои и изобщо някаква развиваща се история, а той е просто, ами, като учебник, ми хрумна да ви споделя причините, заради които се радвам, че притежавам този кодекс. 
За съжаление, той засега няма да бъде издаван на български, поне доколкото знам аз, но пък аз си се радвам много повече на оригинала. Него закупих от BookDepository когато го намалиха преди няколко месеца и си нямате на представа колко много се вълнувах през двете седмици чакане докато най-накрая не се докоснах до това бижу. Защото Кодексът е именно това - красиво допълнение към колекцията ви от книги, написани от Каси.


Да започнем с корицата.
На нея, както сами виждате, е изобразен Разиел, който излиза от езерото Лин, с меча и бокала в ръце. А детайлите около гръбчето и задната корица придават идеята за стара кожена книга, което е супер готино и дори малко ме е яд, че всъщност няма кожено издание. Хубава идея е да пуснат някое лимитирано издание за в бъдеще... Отвътре (нещо, което не можете да видите, освен ако нямате изданието) има две илюстрации от долната страна на кориците. Тази най отпред е на Джейс и Клеъри и лично на мен ми харесва много! А тази отзад, е на героите от Адски устройства, но тя обаче не ми харесва толкова много, може би заради самият стил на илюстратора.  
   


Веднага щом прелистите първите страници, ще забележите, че има бележки, които се предполага да са добавени от Клеъри, Саймън (който е откраднал Кодексът от Клеъри) и от Джейс (който от своя страна е взел Кодексът от Саймън, и го е върнал на Клеъри. Разбира се, преди това е оставил и своята следа. Иначе не би бил Джейс)
Докато четох, бих казала, че се забавлявах с техните бележки. Но това са, така да се каже, "старите" Клеъри, Джейс и Саймън. Онези, с които се запознаваме някъде в първите книги от Реликвите, когато Саймън тепърва свиква с това да е вампир. Но на мен ми хареса да се върна към онези "стари" версии на героите и това ми донесе хубави спомени. 


Относно информацията в книгата.
Кодексът представя културата на Ловците на сенки. Бих казала, че в него е описано всичко, което се разбира и от самото четене на книгите. Но също така има и някои допълнителни неща, които намерих за много любопитни. А аз обикновено като започна някоя нова серия, забравям половината от тази, която съм чела преди това. Затова се насладих на цялата тази информация все едно беше нова за мен.
    
Стилът на Каси в тази книга не може да се обърка и си личи, че се е старала да пише академично. Обаче. Трудно бих нарекла стилът на кодекса академичен и като в някой учебник. По-скоро прилича на нещо, което се обяснява на деца. А и все пак авторът на "Нарния" има пръст в тази книга. Иначе се чете лесно и стилът е лек. За мен това пак е плюс, защото ако беше написано досущ като учебник, трудно щях да стигна до края.
    


Илюстрациите са просто страхотни!
И това е главно причината защо ви препоръчвам да го имате. Осъзнах, че обожавам да има илюстрации към това, което чета. Особено след Илумине (ЛИНК РЕВЮ) няма как да не ги заобичам. Тук художниците са много и стиловете на рисунките също са различни. Има художник, който е рисувал драсканиците на Клеъри, друг, който е рисувал началните страници за разделите на Кодекса, трети, който е рисувал илюстрациите към обясненията за върколаци, вампири и прочее. Мога да се взирам в тези рисунки постоянно! А и има няколко накрая на кодексът, които се предполага да бъдат на Клеъри, и те изобразяват различни герои - Мая, Себастиян, Люк, Саймън, Изабел и др. Те най-много ми харесват!   


Ако тези причини не ви стигат, ето ви още една: защото сте фенове на Касандра Клеър. 
Кодексът е написан така, че все едно вие самите сте Ловец на сенки. Наистина този кодекс успя да ме пренесе отново в света на Сенките, нещо, което винаги ще обичам. Но кога книга на Касандра не е успявала да те направи част от историята и да я направи много близка до теб? 
Кодексът беше един от вариантите да поддържам връзката си с Каси, така да се каже. Поне докато излезе третата част от Тъмни съзаклятия, относно която не знам вече как ще издържа докато излезе.    


Благодаря ви за вниманието и се надявам да ви е било интересно. Съжалявам за оскъдните снимки, но не може да снимам целия кодекс, нали?

Тъмни съзаклятия:

   

0 коментара:

Публикуване на коментар